Quan els teus potencials clients busquin negocis relacionats amb el teu sector (o directament el teu) a través del cercador de Google, el llistat de resultats tindrà en compte el fet d'estar correctament posicionat a través de Google My Business, i en cas de disposar del tour virtual, aquest es mostrarà clarament en la informació d'empresa:
Això comporta, entre d'altres, els següents beneficis:
Sí. Per a això serà necessari instal·lar una app específica a Facebook que permet habilitar una secció on es podrà inserir el codi de compartició, de la mateixa manera que es realitzaria per a un lloc web en llenguatge HTML habitual.
Per exemple, Clínica Mayral - Foot Center, especialista en la cura íntegra del peu, li treu el màxim profit al tour virtual incorporant-lo a la seva pàgina corporativa a Facebook:
Pots consultar com en aquest enllaç, utilitzant Woobox. Però si et resulta complicat, puc ajudar-te en el procés quan estigui el tour llest.
Google permet prendre fotografies esfèriques amb dispositius mòbils com el seu telèfon Google Nexus (o altres mòbils que disposin de giroscopi) i pujar-les a Google Street View, però per a això han de ser de panoràmiques d'exteriors.
Per a locals comercials, Google disposa d'un editor especial per realitzar els recorreguts virtuals, al qual només tenen accés fotògrafs que participin en el Programa Fotògraf de Confiança de Google. A més, la presa de fotografies esfèriques requereix d'una tècnica laboriosa i per obtenir bons resultats és imprescindible disposar d'un equip de qualitat.
El temps de presa de les fotografies variarà en funció de la mida del negoci i de les zones que es vulguin capturar, punt que determina el nombre final de panoràmiques a realitzar. Per a un local petit (entrada i sala principal) pot estar realitzat en tan sols mitja hora a una hora (fins a 5 panoràmiques). Per a locals una mica més grans, d'una planta, amb diverses sales i recorregut entre sales (ex: unes 10 panoràmiques) pot prendre entre hora i mitja i dues hores. Per a locals molt grans (diverses plantes, hotels, centres comercials) pot portar unes quantes hores o una jornada completa.
Es realitzarà panoràmiques de les zones que tinguin més visibilitat i interès de cara al client. Es requereix un mínim dues panoràmiques de l'entrada (part exterior i interior, que connecten el tour amb els mapes de Google Street View) i una de l'estança principal. Aquestes 3 fotografies cobreixen el tipus de visita més petita possible i a partir d'aquí, per avançar (desplaçar-se pel tour) es prendrà una nova panoràmica cada 3-5 metres aproximadament, fins a donar cobertuda a totes les àrees d'interès.
Per a zones que siguin o compleixin funcions similars (habitacions d'hotel, boxes en clíniques, etc.) és habitual escollir una o dues d'entre les més representatives, per reduir costos i perquè ensenyar més no aporta més valor.
L'objectiu principal del tour és permetre als clients veure exactament allò que podrien experimentar en visitar el lloc físic. No obstant això, és lògic i es recomana tenir el local el més net i ordenat possible per a la sessió fotogràfica. Com a idees, alguns negocis aprofiten per posar fons de pantalla corporatius en els seus ordinadors (si són visibles), preparar maquinària especialitzada com si estigués a punt per operar (en consultes clíniques) o encendre llums que normalment estarien apagades, per ressaltar el tour. És el moment també per posar flors noves, etc.
L'aspecte més important probablement serà decidir si es desitja que aparegui o no públic al local. En cas que no es vulgui, trobar el forat a l'horari ideal (hores baixes o fora de l'horari comercial) serà segurament el que requereixi major planificació.
Atès que l'objectiu principal és captar l'interior del local de la manera més fidel i genèrica possible, el recomanable és intentar que hi hagi el mínim de personal al local. Per a la majoria de tipus de negoci i especialment aquells on el decorat és el protagonista, l'ideal és realitzar el tour sense que apareguin persones en ell, el resultat serà més professional.
No obstant això, en locals amb afluència de gent com restaurants, bars o fins i tot discoteques, és probable que no es pugui realitzar el tour sense que hi apareguin persones, i en ocasions pot resultar desitjable. Google contempla aquesta possibilitat i en aquests casos es procedeix a difuminar la cara de les persones que hi apareguin, per a preservar la seva intimitat. En aquest cas serà responsabilitat del propietari o encarregat de notificar al personal present de la realització del tour.
Això depèn en gran mesura de si es vol habilitar el local exclusivament per a la sessió fotogràfica o de si, pel contrari, es prefereix realitzar-lo en un moment normal de treball i capturar l'operativa habitual. Les dues opcions són possibles.
En el cas que es realitzin en un moment d'afluència, sempre es procurarà prendre les fotografies de la manera menys intrusiva possible. No obstant això la qualitat del tour serà superior quan el personal pugui estar dedicat a col·laborar per a que les àrees on es prendran les fotografies estiguin tranquil·les, idealment buides.
En la realització de les fotografies s'evitarà sempre capturar zones del negoci que no es desitgin mostrar o que la llei no permeti (banys, etc.). Totes les imatges es processen en el moment de crear el tour virtual a través de les eines de Google i s'aplicaran mesures tecnològiques efectives per a difuminar les cares de les persones que hi apareguin, així com matrícules de vehicles o altres fonts d'informació sensible.
Google permet en qualsevol moment retirar un tour virtual si un usuari ho reporta d'acord amb que viola drets de privacitat o el contingut no és adequat.
Has de tenir l'autoritat necessària, per tant ser el propietari, director, manager o responsable legal que estigui capacitat per prendre aquest tipus de decisions en nom de l'empresa, per permetre'm realitzar la presa de fotografies de les diferents zones acordades del local i per donar el vistiplau perquè s'enviïn a la plataforma de Google per al seu processament en línia i alta de la visita virtual a Google Street View.
Google estipula que els negocis que participin en el programa Google My Business i desitgin la realització del tour han de signar un contracte de servei amb un Fotògraf de Confiança de Google, en el qual es delimiten les responsabilitats de les parts i s'accepten els Termes i Condicions de Servei de Google. En signar aquest contracte, confirmes que ets la persona que té l'autoritat necessària per prendre aquesta responsabilitat.
Sí. El compliment del contracte implica que es transferirà la propietat de les imatges pujades a Google al contractant un cop acabat el tour i realitzat el pagament del servei. Així mateix, s'atribueix una llicència d'ús al fotògraf, no exclusiva, amb finalitat promocional i per a incorporar el tour al seu catàleg o portafoli de treballs, així com per difondre l'activitat professional a les xarxes socials.
Naturalment, en signar l'acord s'atribueix també una llicència d'ús a Google per publicar el recorregut virtual a la seva plataforma.
Fàcil. Pots utilitzar el formulari de contacte disponible al peu de la pàgina, enviar un correu a foto360@albertcalvet.com o trucar directament al +34 677 30 17 14.
O si ho prefereixes:
Albert Calvet